Pengaruh Struktur Modal dan Ukuran Perusahaan terhadap Nilai Perusahaan pada Perushaan Manufaktur Sektor Industri yang Terdaftar di Bei

  • Mustari Mustari Universitas Trunajaya
  • Novianti Novianti Universitas Trunajaya

Abstract

The value of the company is indirectly taken into consideration to obtain profit or again in a certain period. Information regarding thr capital structure and size of the company provides assistance to investors in avaluating the performance of a company and supports the investment decision making process. Thus, it is important to ascertain whether these two variables have an impact on company. This research aims to analyze the influence of capital structure and company size on company value. Multiple linear regression analysis with quantitave analysis is the methodological technique used. Data from 63 automotive sub-sector companies listed on the Indonesia Stock Exchange for the 2016-2022 period. The findings state that the capital structure variable has positif and significant effect on campany value, company size partially has a negative and significant effect on company value.

 

Keywords: Capital Structure, Company Size, Company Value.

References

Anshori, M., & Iswati, S. (2019). Metodologi penelitian kuantitatif: edisi 1. Airlangga University Press.

Astuti, W. N., & Sugiyanto, E. (2018). Pengaruh Struktur Modal, Profitabilitas dan Ukuran Perusahaan Terhadap Nilai Perusahaan (Studi Empiris Perusahaan Manufaktur yang Terdaftar Di Bursa Efek Indonesia Tahun 2013-2016) (Doctoral dissertation, Universitas Muhammadiyah Surakarta).

Damayanti, D. (2016). Pengaruh Struktur Modal, Profitabilitas, Ukuran Perusahaan Dan Kebijakan Deviden Terhadap Nilai Perusahaan (Studi Empiris pada Perusahaan Manufaktur yang Terdaftar di Bursa Efek Indonesia Tahun 2012-2014) (Doctoral dissertation, Universitas Muhammadiyah Surakarta).

Ghozali, I. (2011). Application of multivariate analysis with SPSS program. Semarang: Diponegoro University Publishing Agency, 69.

Hardani, H., Andriani, H., Ustiawaty, J., & Utami, E. F. (2020). Metode penelitian kualitatif & kuantitatif.

Haryanto, I. (2019). Jurnalisme Era Digital; Tantangan Industri Media Abad 21.

Haryanto, S. (2014). Identifikasi Ekspektasi Investor Melalui Kebijakan Struktur Modal, Profitabilitas, Ukuran Perusahaan Dan Gcpi. JDM (Jurnal Dinamika Manajemen), 5(2).

Heningtyas, O. S. (2017). Pengaruh Struktur Modal, Ukuran Perusahaan, Pertumbuhan Perusahaan dan Kinerja Keuangan Perusahaan Terhadap Nilai Perusahaan yang terdaftar di Jakarta Islamic Index (JII) periode 2010-2015 (Doctoral dissertation, Universitas Muhammadiyah Surakarta).

Indonesia, B. E. (2018). Ringkasan Performa Perusahaan Tercatat. Sumber: www. idx. co. id (diakses 7 Februari 2019).

Kasmir, B., & Lainnya, L. K. (2012). Jakarta: Pt. Raja Grafindo Persada.

Matondang, Z., & Nasution, H. F. (2022). Praktik Analisis Data: Pengolahan Ekonometrika dengan Eviews dan SPSS. Merdeka Kreasi Group.

Mayoriza, S., & Majidah, M. (2018). Pengaruh Struktur Modal, profitabilitas, Dan Kebijakan Dividen Terhadap Nilai Perusahaan (studi Pada Perusahaan Non Keuangan Yang Terdaftar Dalam Indeks Lq45 Di Bursa Efek Indonesia Tahun 2012-2016). eProceedings of Management, 5(3).

Pangemanan, S., & Mawikere, L. (2011). Pengaruh ukuran perusahaan dan pertumbuhan perusahaan terhadap earning per share pada industri tekstil di bursa efek Indonesia. Jurnal Riset Akuntansi dan Auditing Goodwill, 2(1), 81-96.

Setiawan, N. B. (2013). Analisis Pengaruh Rasio Profitabilitas Terhadap Kinerja Keuangan (Studi Kasus pada PD. BPR BKK KARANGMALANG) PROGRAM STUDI MANAJEMEN.

Setiawan, N. B. (2013). Analisis Pengaruh Rasio Profitabilitas Terhadap Kinerja Keuangan (Studi Kasus pada PD. BPR BKK Karangmalang) (Doctoral dissertation, Universitas Muhammadiyah Surakarta).
Published
2024-10-20
Abstract viewed = 2 times
pdf downloaded = 1 times