REALISASI METODE SYI’AR UMRAH PT. WAFDULLAH TAMU MULIA DALAM MENINGKATKAN AFEKSI BERUMRAH PADA MASYARAKAT KOTA BENGKULU
Abstract
This research aims to find out in general the realization of the method of giving to the community and increase the affection of Umrah in the people of Bengkulu City which is used by PT. Wafdullah is the Distinguished Guest of Bengkulu City. The qualitative method was used by collecting data through a survey of 10 people in the organizational structure and 15 pilgrims who were potential customers or customers. The structured survey instrument was used to measure respondents' perception of products, prices, and services in using the method of dissemination to the people of Bengkulu City, The data collected was analyzed using the interview method. In addition, the syiar method is more effective to strengthen the relationship between the pilgrims and the Syiar Team carried out by PT. Wafdullah Distinguished Guest of Bengkulu City The result of this finding is to Increase the Affection of Umrah in the People of Bengkulu City, namely by forming products that are desired by prospective pilgrims and also trying to facilitate more optimally better than others, setting prices that vary quite variously starting from quality facilities so that it is easier for pilgrims to register themselves to go to Baitullah.
References
Ahmad Zacky El-Syafa, (Sidoarjo: Genta Group Production, 2020), Ternyata Kita Tak Pantas Masuk Surga
Ajib, Muhammad. 2019. Fiqih Umrah. Jakarta: Rumah Fiqih Publishing.
Abyan,Zainal, Muttaqin Dan Amir. 2015 Pendidikan Agama Islam Fikih. Semarang: PT Karya Toha Putra.
Abdurrahman Fadhli Muhammad. (17 Jan 2023 ) Sukses Membuat Usaha DariNol Tanpa Modal Uang Hanya Modal Bahasa Arab. Di peroleh dari https://youtu.be/suDHB0ejdNA?si=v B2AR0_LfOltOU2- 15 August 2024
Al-Kahlawi Muhammad Ablah, (Jakarta : Zaman, 2009 ), “Buku Induk Haji dan Umroh untuk Wanita”, Cet- 1, Hal. 10.
Al Yasa’ Abubakar. (2003). Tanya Jawab Pelaksanaan Syari’at Islam di Provinsi Nanggroe Aceh Darussalam. Banda Aceh: Dinas Syari’at Islam.
AIlyasIsmail.(2023).https://m.republika.co.id/berita/ensiklopediaIsla/hikmah/10/01/20/101655Syiar-Islam
Buchari Alma, 2011. Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa, Alfabeta.
Burhan Bungin, (2007). Penelitian Kualitatif (Makasi Kedua; Jakarta: Kencana).Andi Chaermaya, (2017). Strategi Bisnis Haji PT. Arminareka Perdana (Studi Perekrutan Jamaah),(Makasar; UIN Alahudin).
Choild Narbuko dan Abu Achmadi. (2007). Metodologi Penelitian.
Dewi Triana, (2021). Sistem Penunjang Keputusan Dengan dengan Metode AHP Dalam Strategi pemasaran Travel Umrah Dan Haji Pada PT Jabal Rahma ( Universitas Nusa Mandiri, Jakarta).
Dokumen Paket Produk Umrah PT. Wafdullah Tamu Mulia Kota Bengkulu .Tahun 2020/2022
Dokumen PT. Wafdullah Tamu Mulia Kota Bengkulu, Tahun 2023/2024
Intan Aprilia. (2023). “Strategi Bauran Pemasaran Pemasaran Umrah Dalam Meningkatkan Jumlah Jemaah Pada Pt. Baitullah Arafah Mabrur Tanggerang Selatan”.
Kholifatun, (2014). Fungsi Perencanaan Dalam Upaya Peningkatan Kualitas Pelayanan Ibadah Haji Dan Umrah Priode 2014 ( Studi Kasus Pada PT.FachryPutraAlhabsyi Perwakilan Jawa Tenggah ) , Skripsi Fakultas Dakwah Dan Komunikasi, UIN Walisongo.
Kurniyasih, B., Setiawan, R. A., & Afrianty, N. (2024). Efektivitas Pengelolaan Dokumen Dalam Meningkatkan Pelayanan Jamaah Haji (Studi Kasus di Kantor Wilayah Kementerian Agama Provinsi Bengkulu). Innovative: Journal Of Social Science Research, 4(3), 11290-11297.
Kementrian Agama RI, (2012). Al- Qur’an dan Terjemahannya ( Jakarta: PT. Sinergri Pusaka Indonesia).
Lery Koko .T, 2024.
Hasil Wawancara Dengan Ustad PT Wafdullah Tamu Mulia Kota Bengkulu, (Bengkulu, 05 September) Pukul. 13.00 WIB
Maghlouth, Sami Bin Abdullah Syarifuddin Imam Ghazali Muhammad Arifin Tim Almahira, (Jakarta Almahira 2010 ), Atlas Haji dan Umrah / Sami bin Abdullah al-Mghlouth Hlm, 298.
Muhammad Ajib, Fiqh Umrah, (Jakarta: Rumah Fiqih Publishing, 2019) h. 7
Nurcholish Madjid, (Jakarta: Paramadina, 1997), “Perjalanan Religius Umroh dan Haji”, Hal.4.
Ristiyana, L. (2022). Manajemen Travel Haji dan Umroh Dalam Merekrut Jamaah di Era New Normal di PT Attin Tour dan Travel Karanganyar Demak (Doctoral dissertation, IAIN Kudus)
Syaiful Alim, Menuju Umrah dan Haji Mabrur, (Yogyakarta: Laksana, 2018), h. 222 Tengku Firli, 2020. Buku Ajar Manajemen Pemasaran: Bauran Pemasaran sebagai Materi Pokok dalam Manajemen Pemasaran
Utsman A. Latif. (2011). Saya Bisa Manasik Haji,. Zainal Muttaqin, Amir Abyan, ( Semarang: 2015), Pendidikan Agama Islam Fikih
Copyright (c) 2024 Syarif Hidayatullah, Romi Adetio Setyawan, Makmur Makmur
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.