Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan, Dan Persepsi Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pada Depot Air Pray Gondrong Jakarta

  • Abdillah Dattul Kahfie Universitas Nasional
  • Suadi Sapta Putra Universitas Nasional
  • Kumba Digdowiseiso Universitas Nasional

Abstract

This study aims to determine the effect of product quality, service quality and price perceptions on purchasing decisions for Air Pray Gondrong Jakarta. The population in this study used a purposive sampling technique where the population taken was 100 people with a significance level of 95% and a standard deviation of 25%. This study uses primary data with data collection methods through questionnaires distributed to 100 respondents. The data analysis technique uses inferential analysis with multiple linear regression and uses the Statistical Product and Service Solution (SPSS) version 26.0 program. The results showed that product quality had a positive and significant effect on purchasing decisions with a path coefficient value of 0.269 and a significant t of 0.005.  Service quality has a  positive  and significant effect on purchasing decisions with a path coefficient value of 0.178 and a significant t of 0.033. Price perception has a positive and significant effect on purchasing decisions with a path coefficient value of 0.400 and a significant t of 0.000.

Keywords: Product quality, Services Quality, Price perceprtions, Purchasing decisions

References

Arifin, Z., And S. Sunarti. (2017). Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Dan Dampaknya Terhadap Kepuasan Konsumen (Survei Pada Mahasiswa Administrasi Bisnis Fakultas Ilmu Administrasi Angkatan 2013 Dan 2014 Universitas Brawijaya Yang Melakukan Pembelian Paket Data Kampus).” Jurnal Administrasi Bisnis S1 Universitas Brawijaya 48 (1): 88103.
Armayanti, Amelia Septia. (2019). “Analisis Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan Dan Citra Merek Pada Kepuasan Pelanggan Di Klinik Kecantikan Dan Pengaruhnya Terhadap Loyalitas Pelanggan.” E- Proceeding Of Management 6 (1): 131–38.
Budiyanto, Albert. (2019). Pengaruh Citra Merek Dan Kualitas Layanan Terhadap Proses Keputusan Pembelian Pada Gerai Kopi Starbucks Di Senayan City.” Jurnal Manajemen Bisnis 22 (2): 121–40.
Dennisa, Eugenia Andrea, And Suryono Budi Santoso. (2016). Analisis Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Layanan, Dan Citra Merek Terhadap Loyalitas Pelanggan Melalui Kepuasan Pelanggan Sebagai Variabel Intervening (Studi Pada Klinik Kecantikan Cosmedic Semarang).” Diponogoro Journal Of Management 5 (3): 1–13.
Dzulkharnain, Emylia. (2019). “Pengaruh Persepsi Harga, Citra Merek Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian.” Jurnal Administrasi Bisnis 1 (2): 102.
Fandy Tjiptono. (2014). Pemasaran Jasa: Prinsip, Penerapan, Dan Penelitian. 1st Ed. Yogyakarta: Yogyakarta: Andi Offset.
Faradannisa, M. and Supriyanto, A. (2022) ‘Kepuasan Pelanggan Ditinjau dari Store Atmosphere, Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan dan Etika Bisnis Islam’, Tawazun: Jurnal Ekonomi Syariah, 2(1), pp. 76–94.
Ferdinand, A. (2014). Metode Penelitian Manajemen. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponogoro.
Ghozali, Imam. (2013). Aplikasi Analisis Multivariat Dengan Program Ibm Spss. 7th Ed. Semarang: Badan Peberbit Universitas Diponogoro. Juwita, Sendy Octavia Puspa. 2017. “Pengaruh Kualitas Layanan Terhadap Keputusan Pembelian Kredit Kepemilikan Rumah Pada Btn Kantor Cabang Surabaya Kcp Mojokerto.” Jurnal Pendidikan Tata Niaga (Jptn)01 (01): 1–9.
Kotler Dan Amstrong (2016). N.D. “No Title.” Kotler Dan Keller (2016:48). N.D. “No Title.” Kottler, Philip. 2011. “No Title,” 12.
Kottler, Philip, And Gary Armstrong. (2016). Prinsip-Prinsip Pemasaran. 13th Ed. Jakarta: Jakarta: Erlangga.
Kottler, Philip, And Kevin Lane Keller. (2012). Manajemen Pemasaran. 12th Ed. Jakarta: Jakarta: Erlangga.
Laoli, Yaniria, And Samsurijal Hasan. (2020). Pengaruh Kualitas Produk, Harga Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Air Minum Dalam Kemasan Di Kota Bangkinang.” Jurnal Riset Manajemen Indonesia 2(1):50–59. Https://Jurnal.Pascabangkinang.Ac.Id/Index.Php/Jrmi/Article/View/20.
Malonda, Alfredo Dwitama, And Soenawan Edward Stephen. (2020). Harga Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen D’ Stupid Baker Spazio Graha Family Surabaya.” Jurnal Administrasi Bisnis (Jab) 6 (2): 395–409.
Nafira, S. and Supriyanto, A. (2022) ‘Keputusan Pembelian ditinjau dari Electronic Word of Mouth, Impulse Buying, Brand Image dan Label Halal Produk MS Glow pada Generasi Millennial dan iGeneration’, Jurnal BANSI-Jurnal Bisnis Manajemen Akutansi, 2(1), pp. 21–30.
Putra Dkk. (2021). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kepercayaan Dan Persepsi Harga Terhadap Keputusan Pembelian.” Journal Of Management.
Rafi, Mohammad, And Agung Budiatmo. (2018). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pada Konsumen Kafe Mom Milk Semarang.” Jurnal Ilmu Administrasi Bisnis 7 (4): 160–66.
Resky, Dwito. (2021). “Keputusan Pembelian Minuman Gelas Ale-Ale” 2 (2):381–93.
Shahnaz, Nanda Bella Fidanty. (2019). “The Electrical Discharge Between A Pointed Conductor And A Hemispherical Surface In Gases At Different Pressures.” Physical Review (Series I) 32 (2): 254–55. Https://Doi.Org/10.1103/Physrevseriesi.32.254.
Sidi, Agus Purnomo. (2018). “Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan Dan Digital Marketing Terhadap Loyalitas Pelanggan.” Jurnal Ilmiah Bisnis Dan Ekonomi Asia 12 (1): 1–8. Https://Doi.Org/10.32812/Jibeka.V12i1.3.
Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Kombinasi (Mix Methods). Bandung: Alfabeta.
Supriyanto, A. (2021) ‘Pertumbuhan Bisnis Online Mahasiswa Melalui Sosial Media pada Masa Pandemi Covid-19’, Al-Kharaj: Journal of Islamic Economic and Business, 3(2).
Supriyanto, A. (2022) ‘Komitmen Organisasi: Ditinjau dari Kepemimpinan Transformasional dan Kepemimpinan Transaksional Yang Dimoderasi Leader-Member Exchange’, Jurnal Ilmiah Bisnis dan Keuangan, 11(1).
Supriyanto, A., Permatasari, R.D., et al. (2022) ‘Kesuksesan Muslimah Pelaku UMKM: Peran Dimensi Entrepreneurial Orientation’, BISNIS: Jurnal Bisnis dan Manajemen Islam, 10(2), pp. 267–286.
Supriyanto, A., Chikmah, I.F., et al. (2023) ‘Penjualan Melalui Tiktok Shop dan Shopee : Menguntungkan yang Mana ?’, BUSINESS: Scientific Journal of Business and Entrepreneurship, 1, pp. 1–16. Available at: https://journal.csspublishing.com/index.php/business/article/view/43/16.
Tyas, D.A. and Supriyanto, A. (2022) ‘Keputusan Konsumen Dalam Memilih Hotel Syariah: Ditinjau Dari Halal Lifestyle, Muslim Friendly Facilities, Dan Knowledge’, Iqtishaduna: Jurnal Ilmiah Ekonomi Kita, 11(2), pp. 141–152.
Wayan, Ni, Eka Mitariani, Ni Putu, And Cempaka Dharmadewi. (2020). “Pengaruh Persepsi Harga Dan Brand Image Terhadap Kepuasan Konsumen.” Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Universitas Mahasaraswati Denpasar 15 (2): 90–103.
Published
2023-11-17
Abstract viewed = 23 times
pdf downloaded = 27 times