Promosi dan Keragaman Produk terhadap Keputusan Pembelian Konsumen pada Minimarket
Abstract
This study aimed to determine the effect of promotion, product diversity, and both of them on consumer purchasing decisions at minimarkets. Primary data in this study were obtained by distributing questionnaires to 70 Minimarket consumers. The data analysis technique used was the SPSS version 23.0 application, using data testing and statistical testing. The results showed that the increase in the promotion variable, the variety of products affected purchasing decisions
Keywords: Purchasing Decisions, Product Diversity, & Promotion
References
Kotler, P. (2015). Manajemen Pemasaran. Jakarta: PT. Prehalindo
Marius, P. A. (2015). Dasar-Dasar Pemasaran. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada
Nugroho, J. S. (2016). Perilaku Konsumen: Konsep dan Implikasi Untuk Strategi dan Penelitian Bisnis Pemasaran. Jakarta: Prenada Media
Rahman, D. N. (2016). Pengaruh KeragamanProduk dan Promositerhadap Keputusan Pembelian Konsumen (Survey pada Konsumen Outlet Rabbani Jalan Buah Batu No. 150 Bandung). Skripsi. Universitas Padjajaran Bandung. Bandung
Hermawan, A. (2012). Komunikasi Pemasaran. Jakarta: Erlangga
Sariani, S. (2016). Pengaruh Keragaman Produk dan Promosi terhadap Keputusan Pembelian Konsumen pada Super Market Giant Jakarta. Skripsi. Universitas Indonesia Jakarta. Jakarta
Stanton, W. J. (2016). Prinsip Pemasaran. Jakarta: Erlangga
Tjiptono, F. (2016). Service, Quality dan Satisfaction. Yogyakarta: ANDI