Promosi dan Keragaman Produk terhadap Keputusan Pembelian Konsumen pada Minimarket

  • mujari mujari Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Serelo Lahat

Abstract

This study aimed to determine the effect of promotion, product diversity, and both of them on consumer purchasing decisions at minimarkets. Primary data in this study were obtained by distributing questionnaires to 70 Minimarket consumers. The data analysis technique used was the SPSS version 23.0 application, using data testing and statistical testing. The results showed that the increase in the promotion variable, the variety of products affected purchasing decisions

 Keywords: Purchasing Decisions, Product Diversity, & Promotion

References

Assauri, S. (2016). Manajemen Bisnis dan Pemasaran. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada

Kotler, P. (2015). Manajemen Pemasaran. Jakarta: PT. Prehalindo

Marius, P. A. (2015). Dasar-Dasar Pemasaran. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada

Nugroho, J. S. (2016). Perilaku Konsumen: Konsep dan Implikasi Untuk Strategi dan Penelitian Bisnis Pemasaran. Jakarta: Prenada Media

Rahman, D. N. (2016). Pengaruh KeragamanProduk dan Promositerhadap Keputusan Pembelian Konsumen (Survey pada Konsumen Outlet Rabbani Jalan Buah Batu No. 150 Bandung). Skripsi. Universitas Padjajaran Bandung. Bandung

Hermawan, A. (2012). Komunikasi Pemasaran. Jakarta: Erlangga

Sariani, S. (2016). Pengaruh Keragaman Produk dan Promosi terhadap Keputusan Pembelian Konsumen pada Super Market Giant Jakarta. Skripsi. Universitas Indonesia Jakarta. Jakarta

Stanton, W. J. (2016). Prinsip Pemasaran. Jakarta: Erlangga

Tjiptono, F. (2016). Service, Quality dan Satisfaction. Yogyakarta: ANDI
Published
2021-06-19
Abstract viewed = 64 times
PDF downloaded = 64 times