Penggunaan Media Instagram @Fannanvisuals dalam Promosi Wedding Documentation

  • Fery Abdul Pradana Universitas Esa Unggul
  • Erman Anom Universitas Esa Unggul
  • Iswadi Iswadi Universitas Esa Unggul

Abstract

This study aims to find out the impact of using Instagram media @fannanvisuals in promoting wedding documentation. The research method used is a qualitative research method with a case study type. The data collection techniques used are interviews, observation, and documentation. The results of the research that has been done show that the use of social media Instagram by Fannanvisuals as the main marketing tool has a pretty good impact. By leveraging features such as hashtags, geo-location, stories, and collaboration with related accounts, Fannanvisuals can expand their promotional reach and increase their brand awareness among potential customers. In conclusion, if it is important for a company or other agency to adapt a social media marketing strategy in accordance with the characteristics of the target market and business goals to achieve optimal results.

 Keywords: Instagram, Media, Promotion, Wedding Documentation

References

Aryani, I. D., & Murtiariyati, D. (2022). INSTAGRAM SEBAGAI MEDIA PROMOSI DALAM MENINGKATKAN JUMLAH PENJUALAN PADA A.D.A SOUVENIR PROJECT. Jurnal Riset Akuntansi dan Bisnis Indonesia, 2(2), Article 2. https://doi.org/10.32477/jrabi.v2i2.479

Aulia, A. T., & Widiarti, P. W. (2018). STRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN PATRON WEDDING ORGANIZER MELALUI MEDIA SOSIAL INSTAGRAM. Lektur, Jurnal Ilmu Komunikasi, 1(1), Article 1. https://doi.org/10.21831/lektur.v1i1.12614

Djamil, M. T. L., & Qatrunnada, V. (2023). PENGGUNAAN KONTEN INSTAGRAM UNTUK BRANDING UMKM AQILLAH BY RIA. JURNAL KOMUNIKATIO, 9(1), Article 1. https://doi.org/10.30997/jk.v9i1.7647

Editor, S. E. O. (2022, Juli 14). Pengertian AIDA, Sejarah, Rumusan Hingga Contohnya. Sampoerna University. https://www.sampoernauniversity.ac.id/id/aida-adalah/

Eku, F. A. S. (2022). Penggunaan Media Sosial Instagram Sebagai Pemasaran Start Up Digital. OSF Preprints. https://doi.org/10.31219/osf.io/fx8py

Iswadi, I., Karnati, N., & Budianto, A. A. (2023). Studi Kasus Desain & Metode Robert K.Yin (Pertama). CV. Adanu Abimata.

Kalkautsar, F. A., & Listiani, E. (2022). Pengaruh Konten Instagram terhadap Brand Awareness: Bandung Conference Series: Communication Management, 2(1), Article 1. https://doi.org/10.29313/bcscm.v2i1.1423

Martha, Z. (2021). Penggunaan Fitur Media Sosial Instagram Stories Sebagai Media Komunikasi. Jurnal Komunikasi Nusantara, 3(1), Article 1. https://doi.org/10.33366/jkn.v3i1.67

Ma’ruf, N. H., & Rinawati, R. (2023). Pemanfaatan Instagram sebagai Media Promosi Jasa Dokumentasi Visual Studio Kolektifan. Bandung Conference Series: Communication Management, 3(1), Article 1. https://doi.org/10.29313/bcscm.v3i1.5767

Murdiyanto, D. E. (2020). Metode Penelitian Kualitatif (1 ed.). Lembaga Penelitian dan Pengabdian Pada Masyarakat UPN ”Veteran” Yogyakarta Press.

Nevyra, V. I., Monang, S., & Batubara, A. K. (2021). Penggunaan Instagram sebagai Media Komunikasi. Communication & Social Media, 1(2), Article 2. https://doi.org/10.57251/csm.v1i2.321
Prasetya, H.-. (2022). PENGGUNAAN APLIKASI TIK TOK DAN INSTAGRAM DALAM MEMPENGARUHI MINAT BELI KONSUMEN. Makro : Jurnal Manajemen Dan Kewirausahaan, 7(2), Article 2. https://doi.org/10.53712/jmm.v7i2.1596

Rizky, N., & Setiawati, S. D. (2020). Penggunaan Media Sosial Instagram Haloa Cafe sebagai Komunikasi Pemasaran Online. Jurnal Ilmu Komunikasi, 10(2), Article 2. https://doi.org/10.15642/jik.2020.10.2.177-190

Sa’adah, L., & Mahmud, A. (2019). PENGARUH PENGGUNAAN INSTAGRAM DAN EFIKASI DIRI MELALUI MOTIVASI BERWIRAUSAHA TERHADAP MINAT BERWIRAUSAHA. Economic Education Analysis Journal, 8(1), Article 1. https://doi.org/10.15294/eeaj.v8i1.29758

Sari, F. (2017). Pengaruh Electronic Word Of Mouth (eWOM) Terhadap Minat Berkunjung Dan Keputusan Berkunjung (Studi pada Wisata Coban Rais BKPH Pujon) [PhD Thesis]. Universitas Brawijaya.
Published
2023-08-27
Abstract viewed = 41 times
pdf downloaded = 33 times