Pengaruh Life Style, Kualitas Produk dan Store Image terhadap Keputusan Pembelian
Abstract
The purpose of this research is to find out and analyze the influence of life style, product quality, and store image on consumer purchasing decisions atMulia InternationalStore Fashion Sukaramai PlazaPekanbaru.The method used is multiple linear regression analysis.The sample used was 100 respondents.The results of this study indicate that life style and product quality have a significant effect on purchasing decisions, while store image has no significant effect on consumer purchasing decisions inMulia InternationalStore Fashion Sukaramai PlazaPekanbaru.
Keywords: Life Style, Product Quality, Store Image, Purchasing Decision.
References
Ali, H. (2011). Marketing dan Kasus-kasus Pilihan. In CAPS Yogyakarta (Ed.), CAPS (Center For Academic Publishing Service) (cetakan 2).
Assauri, S. (2009). Manajemen Pemasaran Konsep Dasar dan Strategi. In PT Raja Grafindo Persada Jakarta (Ed.) (Edisi Pert, p. 300).
Citra, R. Y. (2016). Analisis Pengaruh Citra Merek ,Harga dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Produk Christian Andrie Chocolate di Pekanbaru. Stie Pelita Indonesia.
Ferdinand, A. (2011). Metode Penelitian Manajemen. In S. Indoprint (Ed.).
Ghozali, I. (2009). Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program IBM SPSS. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Ghozali, I. (2011). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program SPSS. In S. B. P. U. Diponegoro (Ed.).
Gunawan, P. (2010). Analisis Pengaruh Citra Toko Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen pada Supermarket Mandiri Simpang Bahagia Medan.
Juliandi, A. (2013). Metodelogi Penelitian Kuantitatif Untuk Ilmu-Ilmu Bisnis. In Medan:M2000 (Ed.).
Keller&Kotler. (2009). Manajemen Pemasaran. In Jakarta:Erlangga (Ed.) (Edisi 13 J).
Keller, K. (2016). Manajemen Pemasaran. In Jakarta Raja Grafindo (Ed.) (Edisi 1, c, pp. 120–323). https://doi.org/10.1016/j.electacta.2014.10.067
Kotler, P., & Armstrong, G. (2014). Principle Of Marketing 15 Edition. In New Jersey: Pearson Prentice Hall (Ed.) (15th ed., p. 2014). https://doi.org/10.1016/j.neuroimage.2008.10.043.Automated
Lestari, A. (2017). Pengaruh Gaya Hidup dan Sikap Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Produk Secara Online di Kota Makassar Fakultas Ekonomi Bisnis dan Islam, Universitas Negeri Alauddin.
Lupiyoadi, R. (2014). Manajemen Pemasaran Jasa Berbasis Kompetensi. In Jakarta: Salemba Empat (Ed.) (Edisi 3).
Mardiansyah. (2016). Analisis Hubungan Citra Merek dan Perilaku Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Sepeda Motor pada PT Asia Surya Perkasa Cabang PangkalPinang. Jurnal Manajemen, 10.
Maretha, V., & Kuncoro, E. A. (2011). Pengaruh Store Atmosphere dan Store Image pada Toko Buku Gramedia Pondok Indah Fakultas Ekonomi dan Bina Nusantara University, 2, 979–991.
Pawitaningtyas, M. R., Kumadji, S., & Sunarti. (2015). Pengaruh Green Advertising Terhadap Citra Merek Serta Dampaknya Pada Keputusan Pembelian, 25(1), 1–7.
Philip Kotler & Gery Amstrong. (2008). Marketing. In N. J. P. Hall (Ed.) (10th ed.).
Pratama, A. K. (2015). Analisis Pengaruh Gaya Hidup, Promosi, dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Smartphone Samsung Wilayah Jakarta Pusat Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah.
Sari, Fani Puspita & Tri Yuniati. (2016). Pengaruh Harga, Citra Merek dan Word Of Mouth Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen. Jurnal Imu Dan Riset Manajemen, 5.
Soebagyo, Tommy & Dr Hartono M.M. (2014). Analisa Pengaruh Store Image Terhadap Purchase Intention di Toserba Ramai Ngawi. Jurnal Manajemen Pemasaran, 1(2).
Solomon, Michael R. (2011). Customer Behavior. In N. J. P. A. Wesley (Ed.) (9th ed.)
Sopiah & Syihabudhin. (2008). Manajemen Bisnis Ritel. In Y. A. Offset (Ed.).
Sugiyono. (2010). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. (2011). Metode Penelitian Kuantitatif,Kualitatif dan R&D. In Bandung:Afabeda (Ed.).
Tjiptono, F. (2008). Strategi Pemasaran. In Yogyakarta: Andi (Ed.) (Edisi 3).
Yahya, Satya Gunawan. (2012). Pengaruh Word Of Mouth, Inovasi,Gaya Hidup dan Perceived Quality Terhadap Keputusan Pembelian.
Wijaya, Christian Hadi. (2013). Pengaruh Store Image, Store Admosphere dan Store Theatrics Terhadap Purchase Intention pada The Body Shop Galaxy Mall Surabaya