Faktor yang Mempengaruhi Pelanggan Membeli di Toko Fashion Wanita @Tuku2store Jember

  • Citra Resmi Dewi Universitas Muhammadiyah Jember
  • Jekti Rahayu Universitas Muhammadiyah Jember
  • Haris Hermawan Universitas Muhammadiyah Jember

Abstract

This study aims to determine the effect of online promotions via Instagram, product quality and trust on purchasing decisions at the @Tuku2Store Jember store. The research method used in the form of observation, interviews and questionnaires to 97 respondents with purposive sampling technique, for data collection. The results of the study show that online promotion variables via Instagram, product quality and trust all have a positive effect on purchasing decisions. From the t test, the results of online promotion via Instagram, product quality and trust, all have a significant effect on purchasing decisions. The conclusion of the research is the better online promotion through Instagram, product quality and trust will increase purchasing decisions.

 Keywords: Online Promotion, Product Quality, Trust, Purchase Decision

References

Alma, B. (2020). Pemasaran Stratejik Jasa (1st ed.). Yogyakarta: Andi.

Assauri, S. (2020). Manajemen Pemasaran (14th ed.). Jakarta: PT RajaGrafindo Persada.

Ghozali, I. (2021). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program SPSS (10th ed.). Semarang: BP Universitas Diponegoro.

Islamiyah, Z. (2019). Pengaruh Promosi Online dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian di Dhy Hijab Jombang. BIMA: Journal of Business and Innovation …, 1(2), 205–211. https://ejournal.feunhasy.ac.id/bima/article/view/32

Japlani, A. (2020). Pengaruh Harga Dan Promosi Melalui Media Sosial Terhadap Keputusan Pembelian Pada Butik di Kota Metro Lampung. Jurnal Manajemen, 14(2), 168–177.

Kotler, P. (2019). Manajemen Pemasaran. Terjemahan: Warnadi, & Triyono, A. Yogyakarta: Deepublish (Grup Penerbitan CV. Budi Utama).

Kotler, P., & Amstrong, G. (2021). Dasar-Dasar Pemasaran. Alih Bahasa. Alexander Sindoro dan Benyamin Molan. Jakarta: Prenhalindo.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2019). Manajemen Pemasaran (13th ed.). Jakarta: PT. Indeks.

Lupiyoadi, R., & Hamdani, A. (2019). Manajemen Pemasaran Jasa: Teori dan Praktek. Jakarta: Salemba Empat.

Mowen, J. C., & Minor, M. (2020). Perilaku Konsumen. Alih bahasa Dwi Kartini Yahya. Jakarta: Erlangga.

Octavia, A. C. (2021). Pengaruh Kepercayaan Konsumen, Kualitas Produk Dan Persepsi Harga Terhadap Keputusan Pembelian Di Flaminggo Collection. Edunomika, 05(02), 709–725.

Oktavia, N., Mustari, Rahmatullah, Supatminingsih, T., & Dinar, M. (2022). Pengaruh Kualitas Produk dan Kepercayaan Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Pada Aplikasi Shopee. Journal Of Social Science and Character Education, 1(1), 28–38.

Pratiwi, D. A. N., & Suwitho. (2020). Pengaruh Promosi Online, Harga Dan Kepercayaan Terhadap Keputusan Pembelian Pada Toko Online Shop Shopee. Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen, 9(8), 1–18.

Refi, T. M., & Tarlis, A. (2019). Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Pakaian Muslim Pada Toko Sedia Peureulak Aceh Timur. Jurnal Investasi Islam, 4(2), 127–140. https://doi.org/10.32505/jii.v4i2.1370

Sugiyono. (2020). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Thamrin, A., & Francis, T. (2019). Manajemen Pemasaran. Depok: PT. Rajagrafindo Persada.

Tjiptono, F. (2020). Strategi Pemasaran Prinsip dan Penerapan. Yogyakarta: Andi.

Yustiani, N. F. (2022). Pengaruh Promosi Online dan Kualitas Pelayanan terhadap Keputusan Pembelian (Survei pada Konsumen Prosperoshoes. id Kota Tasikmalaya). ULIL ALBAB : Jurnal Ilmiah Multidisiplin, 1(11), 4020–4025.
Published
2023-08-04
Abstract viewed = 86 times
pdf downloaded = 78 times