Analisis Konten Youtube Batarbangan sebagai Media Penyebaran Informasi Kepada Masyarakat

  • Sherlyani Sherlyani Universitas dr. Soetomo
  • Citra Rani Angga Riswari Universitas dr. Soetomo

Abstract

This study aims to analyze the content of YouTube Batarbangan as a medium for disseminating information to the people of Balangan Regency. The research method used in this study is descriptive qualitative research, and the analysis method uses content analysis. Researchers collect data through interviews, observations, and documentation. Researchers use purposive sampling techniques to select data sources based on predetermined criteria. One informant from the Batarbangan production team and two informants from the Balangan Regency community who watch Batarbangan content. Batarbangan content is produced using established standard operating procedures. In conclusion, the YouTube channel Media Center Pemkab Balangan has become essential in disseminating information to the people of Balangan Regency. The YouTube channel Media Center Pemkab Balangan is crucial in providing information to the people of Balangan Regency.

 

Keywords: Batarbangan, Balangan Regency, Media Center Pemkab Balangan, Information Dissemination, Youtube

References

Jayani, D. H. (2020). 10 Media Sosial yang Paling Sering Digunakan di Indonesia. databoks.katadata: https://databoks.katadata.co.id/datapublish/2020/02/26/10-media-sosial-yang-paling-sering-digunakan-di-indonesia

Jumadir M. A. (2023). Efektivitas Youtube Ar-Raniry TV sebagai Media Penyebaran Informasi di Kalangan Mahasiswa Fakultas Dakwah dan Komunikasi UIN Ar-Raniry Banda Aceh UIN Ar-Raniry. https://repository.ar-raniry.ac.id/id/eprint/32204/

Machidhar, A. S. (2022). Efektivitas penggunaan media sosial YouTube sebagai media penyebaran informasi pada Channel YouTube Diskominfo Boyolali . Solidaritas: Jurnal Ilmu-Ilmu Sosial, 6(1). https://ejurnal.unisri.ac.id/index.php/sldrts/article/view/6840

Muslim, M. (2022). Strategi Peningkatan Kualitas Pelayanan Publik (Studi pada Dinas Penanaman Modal dan Pelayanan Terpadu Satu Pintu Kabupaten Balangan). JPP: Jurnal Administrasi Publik Dan Pembangunan, 4(1), 31–40. https://ppjp.ulm.ac.id/journals/index.php/jpp

Puspita, N. A. (2022). Efektivitas Media Sosial Akun Instagram @detikcom dalam Pemenuhan Kebutuhan Informasi. Jurnal PIKMA : Publikasi Ilmu Komunikasi Media Dan Cinema, 4(2), 112-117. https://doi.org/10.24076/pikma.v4i2.588

Solihin, F., Awaliyah, S., & Shofa, A. M. A. (2021). Pemanfaatan Twitter Sebagai Media Penyebaran Informasi oleh Dinas Komunikasi dan Informatika. Jurnal Pendidikan Ilmu Pengetahuan Sosial (JPIPS), 1(13), 52–58. http://e-journal.upr.ac.id/index.php/JP-IPS

Utami, F. T., & Zanah, M. (2021). Youtube Sebagai Sumber Informasi Bagi Peserta Didik di Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Sinestesia, 11(1), 78–84. https://doi.org/10.53696/27219283.64
Published
2024-09-02
Abstract viewed = 8 times
PDF downloaded = 6 times