Komunikasi Pemasaran terhadap Minat Beli Konsumen
Abstract
This study aims to prove that marketing communications conducted by PT. Pinang Mas Bersaudara can attract consumer purchasing interest. This study uses a quantitative approach with data collected through questionnaires from 25 consumers who have transacted with PT. Pinang Mas Bersaudara. The results of the study found that marketing communications have a significant influence on consumer purchasing interest. This finding provides a deep understanding of the importance of marketing communications strategies in shaping consumer purchasing interest. It includes guidance for PT—Pinang Mas Bersaudara in designing more effective marketing strategies.
Keywords: Marketing Communications, Purchase Interest, AIDA Marketing
References
Anjarsari, V., & Pradana, M. (2021). Pengaruh Komunikasi Pemasaran dan Experiential Marketing terhadap Keputusan Pembelian di Marketplace Shopee (Studi Pada Mahasiswa Universitas Telkom Angkatan 2016). EProceedings of Management, 8(5). https://openlibrarypublications.telkomuniversity.ac.id/index.php/management/article/view/16374
Ardani, W. (2022). Pengaruh Digital Marketing terhadap Perilaku Konsumen. Jurnal Tadbir Peradaban, 2(1), 40–47. https://doi.org/10.55182/jtp.v2i1.102
Asmara, G. I., & Nuriaslami, N. (2021). Pengaruh Proses Komunikasi Pemasaran Produk Asuransi Terhadap Minat Beli Calon Nasabah Asuransi. Jurnal Ilmu Ekonomi dan Bisnis Islam, 3(2), 149–161. https://doi.org/10.24239/jiebi.v3i2.72.149-161
Azizah, N., Carolina, P. S., & Alfaizi, M. R. (2020). Pengaruh Penentuan Strategi Komunikasi Pemasaran terhadap Minat Beli Masyarakat pada Produk Lokal. Jurnal Ilmiah Komunikasi Makna, 8(2), 87–98. http://dx.doi.org/10.30659/jikm.v8i2.11263
Fadhilah, J., Layyinna, C. A. A., Khatami, R., & Fitroh, F. (2021). Pemanfaatan Teknologi Digital Wallet Sebagai Solusi Alternatif Pembayaran Modern: Literature Review. Journal of Computer Science and Engineering (JCSE), 2(2), 89–97. https://doi.org/10.36596/jcse.v2i2.219
Putri, N. H., Sari, N. S., & Rahmah, N. (2022). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Proses Riset Konsumen: Target Pasar, Perilaku Pembelian dan Permintaan Pasar (Literature Review Perilaku Konsumen). Jurnal Ilmu Manajemen Terapan, 3(5), 504–514. https://doi.org/10.31933/jimt.v3i5.998
Rizqi, R. M. (2021). Dampak Komunikasi Pemasaran terhadap Keputusan Pembelian di Kota Sumbawa dengan Minat Beli Sebagai Variabel Intervening pada Pt. Sumbawa Apsara Beton. Journal of Accounting, Finance, and Auditing, 3(00), 66–86. https://doi.org/10.37673/jafa.v3i1.892
Saputra, F., Khaira, N., & Saputra, R. (2023). Pengaruh User Interface dan Variasi Produk terhadap Minat Beli Konsumen (Studi Literature). Jurnal Komunikasi dan Ilmu Sosial, 1(1), 18–25. https://doi.org/10.38035/jkis.v1i1.115
Septyadi, M. A. K., Salamah, M., & Nujiyatillah, S. (2022). Literature Review Keputusan Pembelian dan Minat Beli Konsumen pada Smartphone: Harga dan Promosi. Jurnal Manajemen Pendidikan dan Ilmu Sosial, 3(1), 301–313. https://doi.org/10.38035/jmpis.v3i1.876
Suprihatin, W. (2020). Analisis perilaku konsumen wisatawan era pandemi Covid-19 (Studi kasus pariwisata di Nusa Tenggara Barat). Bestari, 1(1), 56–66. https://jurnalbestari.ntbprov.go.id/index.php/bestari1/article/view/9
Tonda, F., Hanif, M. R., & Tyas, T. S. N. (2022). Literature Review Determinasi Perilaku Konsumen: Kebudayaan, Sosial dan Pribadi. Jurnal Manajemen Pendidikan dan Ilmu Sosial, 3(2), 509–519. https://dinastirev.org/JMPIS/article/view/1114
Copyright (c) 2024 Fikriansyah Fikriansyah, Nevrettia Christantyawati
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.